Let's go straight on! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Raimond en Regina Zoeter - WaarBenJij.nu Let's go straight on! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Raimond en Regina Zoeter - WaarBenJij.nu

Let's go straight on!

Door: Raimond en Regina

Blijf op de hoogte en volg Raimond en Regina

22 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Picton

Dag allemaal!

Hoe is het met jullie? Ook zo regenachtig daar? Hier spoelen we echt weg vandaag. We zouden gaan mountainbiken, maar dat hebben we maar afgeblazen.

Inmiddels hebben we echt weer heel veel leuke en mooie dingen gedaan en gezien. Laatste keer dat we schreven, waren we in Motueka. We hebben daar vier nachten geslapen in een heerlijk hostel met een kamer met eigen badkamer, achterin de tuin tussen de lemontrees met eigen terras. In Motueka heeft Regina haar haar af laten knippen. Niet helemaal hoor, tot boven de schouders, maar er gaat binnenkort nog een stuk af, want deze lengte is echt TE suf. Zat eerst heel leuk, maar nu niet meer. Maar goed, dat is wat minder interessant.

Vanuit Motueka zijn we twee dagen naar het Abel Tasmanpark geweest. Ergens in 1642 ontdekte Abel Tasman (Nederlander) hier Nieuw-Zeeland. Maar toen hij aan land wilde gaan, werd hij omsingeld door Maori's in kano's die niet zo'n zin hadden in blanke mensen. Vier mensen van Abel Tasman's bemanning werden vermoord, dus toen nam hij maar de benen en is hij Australie gaan ontdekken. Het park is echt te mooi. De eerste dag hebben we gekajakt met z'n tweetjes. Het water is turquoise, het bos supergroen met erg mooie palmvarens en de stranden zijn van goudkleurig zand. Overal heb je kleine strandjes waar je met je kajak naar toe kunt peddelen om even uit te rusten. Heb je zo een heel strand voor jezelf!

Tegen lunchtijd hadden we echt een geweldig strand ontdekt: met rotsen, wit zand, een soort lagune, waar het water mooi doorheen stroomde, enz. Dus wij gingen ons fijn installeren op een boomstam, pakten onze broodjes uit onze tas en genoten van de rust. Regina rende enthousiast over het strand heen en weer met t-shirt omhoog zodat buik ook eens wat zon zag. Zegt Raimond opeens: "Moet je eens naar het water kijken." Die toon maakte al duidelijk dat het niet iets was om blij van te worden. Regina draait zich met angstig voorgevoel om en ziet: ongeveer twintig kano's met dus ongeveer veertig mensen, die allemaal een wedstrijdje deden wie het hardst het strand op kon kajakken. AAAH, wat een invasie. Was dus algemeen 'lunchstrand' voor groepen kajakkers met gids. Haha. Ook wel weer gelachen natuurlijk.

De volgende dag zijn we met een watertaxi verder het park in gegaan, langs de kust omhoog. We hebben een deel van de Abel Tasmantrack gelopen, wat echt mooi is. Je loopt in de heuvels, midden in het bos, vlak langs de kust. Dus je ziet steeds weer op een onverwacht moment het mooie water en de stranden. Echt een droom.

Na Motueka zijn we naar Takaka gereden, een hippiedorpje met veel gallerie's en grappige winkeltjes. Lekker gegeten hier en de Pupu Springs bekeken, dat zijn bronnen met het helderste water ter wereld! In het hostel in Takaka ontmoetten we een Amerikaanse jongen die al liftend aan het vakantievieren was. Hij is met ons meegegaan naar Pakawau, plaatsje in het noordwesten. Deze omgeving geeft je het gevoel dat je aan het einde van de wereld bent. Zo afgelegen. Er leven heel veel vogels, we hebben zelfs een kolonie zwarte zwanen gezien, misschien wel honderd! We hebben verschillende wandelingen gemaakt naar het meest noordelijke puntje van het Zuidereiland: Cape Farewell en het mooiste strand dat we ooit hebben gezien: Wharariki Beach. Cape Farewell is ongelooflijk: je hebt er glooiend, supergroen landschap met schapen (zoals het windows bureaublad), dat abrupt ophoudt. Dan sta je opeens aan een klifachtige afgrond met beneden je de zee, met zeehondjes op de rotsen! Heel gaaf. Wharariki Beach is ook ontzettend mooi. Voor de kust liggen enorme rotsen met arches, uitgesleten door de wind en het water. Ook hier waren zeehonden, zelfs super dichtbij! We konden ze roepen en dan kwamen ze heel nieuwsgierig naar ons kijken!

Met een Engelse jongen en Nederlands meisje hebben we nog een dag gekajakt op een rivier, echt super leuk. De eigenaar van het hostel had gezegd waar we moesten beginnen, en dat we op zoek moesten naar een soort 'channel' met wat dieper water, zodat we onder de brug door konden en op de rivier terecht zouden komen. Waar we moesten beginnen met kajakken was wel duidelijk, maar we keken uit over een enorme watervlakte en waar kun je nou zo'n 'channel' vinden? We hebben die enorme vlakte zigzaggend gezien, helemaal kapot, voordat we uberhaupt op die river kwamen. Het water was zo ondiep dat Raimond dacht: "Ik duw die kajak wel." Dus hij met zijn slippers die boot uit. Maar werd half de derrie ingezogen, hij had wel tien kilo modder aan zijn slipper hangen. Dat werkte ook niet. Op een gegeven moment zei de Engelse jongen radeloos: "I don't know anymore where to go. What do you think which way we should go?" Waarop wij zeiden: "F@#/%! the channel, we just go straigt on, no matter what!" En Raimond en ik begonnen als een gek te peddelen, gewoon rechtdoor, richting de brug. Half scheef hangend op zandbanken, afzettend tegen rotsen en niet peddelen, maar zandscheppen. Loeizwaar, maar het is gelukt. En we hebben nog fijn gekajakt in diep water. En die Engelse jongen maar lachen: "Haha, I remember that one. F@#/%! the channel, just go straight on!" Raimond heeft trouwens nog onder een waterval gestaan van wel twintig tot dertig meter hoog. KOUD!

Via Nelson zijn we naar een leuk, klein hostel aan het water in Anakiwa gereden. We hebben een stukje van de Queen Charlotte Track gelopen. Vandaag wilden we daar gaan mountainbiken, maar dat is dus niet gelukt. Nu zijn we naar Picton gereden. We hebben vrijdag om 8.00 uur 's ochtends de ferry geboekt naar Wellington, op het Noordereiland. We hebben vandaag door het stadje gelopen en echte boterkoek in een Nederlandse bakkerij gekocht. "Dag bakker!" zeiden wij. Waarop hij zei: "Mazzel!"

Foto's volgen zo snel mogelijk! Veel liefs van ons!

Raimond en Regina

• 22 Oktober 2008 - 05:17

Elines:

Toen ik net terug kwam uit de nachtdienst dacht ik even snel m'n mail te checken. Maar jah, als er tussen al die onzinmails dan ineens weer iets van jullie blijkt te staan wordt ik zo verschrikkelijk nieuwsschierig. :) Zit hier weer ademloos te lezen...........
    Hopelijk staan de foto's er snel op. Jullie missen hier niet zoveel hoor, het regent hier waarschijnlijk nog wel iets meer als bij jullie ;).

Grtzlzzz

• 22 Oktober 2008 - 07:36

Esther:

F@&* the channel! Haha! Wat weer een heerlijk schrijven vanaf de andere kant van de aardbol. Jullie gaan het straks nog lastig vinden om weer in ons koude kikkerlandje te aarden als ik het zo lees. Jullie missen hier niks hoor, weertechnisch bekeken. De herfst heeft hier definitief zijn (haar?) intrede gedaan en dus zijn we collectief in de seizoensdepressie geschoten die hierbij hoort;-) Nee, gebbetje. Belangrijkste Label-nieuws waar Regina van op de hoogte moet zijn: Ietje heeft haar grote teen gebroken, het kootje is verbrijzeld. Ze heeft er een kachel op laten donderen. Of zoals ze zelf zegt: "Stom hè! Alleen maar omdat ik zo nodig stoer moest doen!" Haha! Kortom, kachels sjouwen moet je aan experts overlaten en niet aan onze artdirector. Ze zit nu thuis en krijgt over een paar dagen (volgens mij...) loopgips. Blijft lastig, lijkt me, in de trein...

Nou, ik ga maar eens wat doen! Veel plezier en geniet lekker verder.

Liefs, Estherxxx

• 22 Oktober 2008 - 08:27

Jacqueline:

Haai lieverds,
    Wederom smakelijk gelachen om de manier van schrijven. Ben benieuwd naar de foto's! Is er ook een van het gezicht van Regina toen zij de invasie kajakkers aanschouwde...?
    Hier alles zn gangetje, regen en zon wisselen elkaar af maar koud is het wel!
    Dikke kussen voor jullie!

• 22 Oktober 2008 - 08:36

Marlies:

Haha, ik zie het helemaal voor me; jullie als een gek kajakkend en die verbaasde Engelsman. F* the channel blijft vast nog weken de running gag! ben trouwens benieuwd naar je nieuwe kapsel. Liefs
    Marlies

• 22 Oktober 2008 - 18:57

Stijn:

goed verhaal. blijf schrijven. wij lezen. en foto's plaatsen jullie. meer, meer, meer.

• 23 Oktober 2008 - 16:54

Matthijs:

Leuk leuk leuk, Mooie verhalen wederom! Ik geniet mee;-)

• 25 Oktober 2008 - 08:16

Syl:

Wat een prachtige foto's. Moet wel een hele mooie tijd zijn zeg.
    Wat goed dat jullie de tijd nemen om ons ook mee te laten genieten!
    leuk!

• 25 Oktober 2008 - 11:59

Sandra:

Supermooie foto's! Heb je trouwens een maioltje gestuurd Reg over die poste haha...

• 27 Oktober 2008 - 20:37

Frale:

Leuk die foto's en interessante berichten, we zien ernaar uit.
    Afgelopen weekend familieweekend gehad in een manege annex vakantieboerderij, iedereen was erg benieuwd naar jullie dus hebben we jullie weblog doorgegeven.
    Bij thuiskomst vond ik (Francine) een leuke verrassing, erg mooi die oorringen voor mijn verjaardag, heel erg bedankt.
    Kusjes van ons beiden, Francine en Leen

• 28 Oktober 2008 - 14:30

Fam Ferus:

Hoi leukerds!

Geweldig boeiend jullie verhalen! we genieten van het meelez/ven..
    Ondertussen herfstvakanie gehad en alweer vergeten..
    Genietgenietgeniet! van al het mooie en jullie nieuwe ervaringen.

liefs ons en een kusje van Amy-Grace

• 31 Oktober 2008 - 07:50

Angela:

Hi,
    Wat een mooie foto´s en verhalen! Genietse, groetje uit A´dam, x Angela

• 01 November 2008 - 10:15

Laura:

Ooohhhh wat zijn jullie daar toch heeeeerlijk aan t genieten... en wat een geweldige foto's!!! Zou wel even willen ruilen... Hier staat de verwarming namelijk alweer op levensgevaarlijk en eerste ruiten zijn gekrabd! Maar goed, dat betekent alleen maar dat jullie vooral lekker zo door moeten gaan, ik geniet wel van de verhalen met n warme choco, kissies Lau

• 04 Mei 2011 - 14:23

Henny En Dick Blom:

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.We volgen jullie.Wees voorzichtig en pas goed op jezelf.
    Mooi verlag.
    Groetjes uit Fortmond(ons chalet aan de IJssel.